Je načase začít běhat!

22. března 2011 v 12:44 | Ashley |  Sport
Pro zdraví, kondici a gazelí nohy.
Plánů, jak začnete běhat, už tu bylo! Ale naposledy jste si pořádně zaběhala pod dozorem starší, maskulinně vyhlížející tělocvikářky na střední. Je nejlepší čas to změnit. Dny se prodlužují a sluníčko láká ven na vzduch. Pusťte se do toho. Výhod má běhání nepočítaně - nabije vás endorfiny, vyčistí vám hlavu
a dostane vás do kondice. Zbavíte sestresu i přebytečných kil. Posílíte imunitu, psychickou vytrvalost a vůli. Pro všechny odhodlané začátečníky máme užitečné rady, jak běhat.
Nepřepalte to hned na začátku
Největší riziko u začátečníků je jednoznačně nebezpečí přecenění vlastních sil. Běhání, které si neužijete a ze kterého se budete dva dny vzpamatovávat, vede k jedinému - skončíte s ním. Zvolte tempo o trochu svižnější, než je rychlá chůze.
Indiánský běh
Na začátek je ideální kombinace běhu a chůze. Kdykoli nebudete moct, přejděte k chůzi. Obzvláště pokud máte pár kil navíc
a chcete hubnout.
Motivujte se
Způsobů je několik. Kupte
si novou výbavu, na trhu najdete nádherné vychytávky. Do MP3 si nahrajte skvělou hudbu. Všude mluvte o tom, jak začínáte běhat. Okolí se pak bude vyptávat, a nepřímo vás tak donutí něco skutečně dělat. Dejte si jasný cíl (lépe několik než jeden) - chci zhubnout 6 kilo, chci uběhnout 10 km do hodiny - nebo se rovnou přihlaste za oficiální závod (nejlépe na podzim).
Jak často?
Vyběhnout si jednou týdně - to z vás běžce neudělá. Ideální je třikrát až čtyřikrát do týdne.
Váš plán
První týden začněte na 15 minutách běhu. Každý týden přidejte 5 minut. Na konci 6. týdne byste měla bez problému uběhnout 40 minut. Během celé doby držte své tempo, nezrychlujte. Po 6 týdnech budete mít vybudovanou základní běžeckou fyzičku a můžete začít zrychlovat.
Pozor na techniku

Nepředklánějte hlavu (koukejte tak 5 m před sebe), uvolněte ramena (nedržte je křečovitě), paže mějte pokrčené v pravém úhlu, trup držte vzpřímený, mírně předkloněný (neběhejte prohnutá dozadu). S tím si hlídejte i došlap - noha má dopadnout na vnější stranu paty, lehce se zhoupnout dovnitř a teprve pak se dotknout země celou plochou.
RUN!
Zdroj: elle.cz
-- Já teda nevím jak vy, ale mě osobně běhání nic neříká :D Zaprvý moc dlouho nevydržím a moc mě to nebaví. Co vy a běh? :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 thinfreak thinfreak | Web | 29. března 2011 v 21:21 | Reagovat

já běhání moc nemusím :)....radši rotoped, zumba, tanec, badminton, plavání a podobné věci...neumím u běhání dýchat :D

2 Patris Ell. Patris Ell. | Web | 30. března 2011 v 6:48 | Reagovat

Taky nemusim.. ale potřebuju to.

3 Ashley Ashley | Web | 12. dubna 2011 v 20:19 | Reagovat

ahoj :) děkuji za tvoji pochvalu a omlouvám se že píšu taak pozdě xD:/ nechtěla bys prosím spřátelit :)? já jsem dřív často běhala..chodila jsem do fotbalu xD a teď už jen 1 kolečko 1x týdně a to v tělocviku:/:D

4 Ms_Cinta Ms_Cinta | Web | 14. dubna 2011 v 9:12 | Reagovat

ahojky , prosím přečti si článek chat u mě na blogu - (viz web) týká se to nás hubnoucích ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 
a